Doorgaan naar hoofdcontent

Slipper-slinger haken

Een opfleuring voor je tuinterras of woonkamer deze zomer: een slipper-slinger!

De leukste slingers zie ik altijd voorbij komen in mijn tijdlijn van Madebyjanet. Nu wilde ik zelf eens een slinger maken en ging hem natuurlijk haken. Voor het thema zomer koos ik de teenslipper!

Ik haakte 5 mini teenslippertjes in het formaat 10 cm met Phildar katoen. En gebruikte de pastelkleurtjes roze en mintgroen (restjes ;-).



Vervolgens haakte ik een lossenketting ... et voila! Klaar is de slinger!



















Hieronder deel ik het liefgehaakt patroon met je.


Benodigde haaktechnieken:

Lossen, halve vasten, vasten, halve stokjes, stokjes.

Benodigdheden:

Phildar Aviso roze (halve bol) Phildar Aviso mintgroen (halve bol), haaknaald 5 of 6, maasnaald.


Beschrijving:

Zool:
Toer 1: Haak 7 lossen.
Toer 2: Haak 3 lossen voor het eerste stokje, haak 4 stokjes in de 4e losse
Toer 3: Haak in de volgende 6 steken een half stokje
Toer 4: Haak in de volgende steek 8 halve stokjes
Toer 5: Haak in de volgende 5 steken een half stokje
Toer 6: Haak 5 stokjes in de laatste steek, sluit met een halve vaste
Toer 7: Haak 2 lossen als eerste halve stokje en haak in dezelfde steek nog een half stokje
Toer 8: Haak in de volgende 3 steken 2 halve stokjes
Toer 9: Haak in de volgende steek 1 half stokje
Toer 10: Haak in de volgende 7 steken een vaste
Toer 11: Haak in de volgende 4 steken 2 vasten
Toer 12: Haak in de volgende 7 steken een vaste
Toer 13: Haak in de volgende 4 steken een half stokje
Toer 14: Haak in de volgende 2 steken 2 halve stokjes, sluit met een halve vaste
Toer 15: Vasten rondom in een andere kleur
Werk de draden weg.

Teendraad: haak 7 lossen, haak 4 lossen en haak 4 halve vasten terug en haak 6 lossen.
óf: haak 6 lossen, haak 4 lossen en haak 4 halve vaste terug en haak 7 lossen.

Naai vast op de zool met een maasnaald.


 


Veel haak plezier!

Reacties

  1. Ik had ze al eens eerder gezien, maar ze blijven leuk. Schattig om er zo een slingertje van te maken.
    Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

Ik haakte een baby omslagdoek in de kleur lichtblauw met wit. Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd). Daarover vind je deze week ook een blog op Breiclubwaar ik ambassadeur voor ben.


Winterbaby Het idee om een baby omslagdoek te haken spookte al langer door mijn hoofd. Het is een item dat ik bij beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm.




De dekensteek Wil je weten hoe ik de omslagdoek heb gemaakt? Bekijk dan gauw de beschrijving hieronder!
De dekensteek is eigenlijk niet meer dan 1 vaste en 2 stokjes in dezelfde steek. Erg geschikt voor beginnende haaksters! Voor meer informatie over deze dekensteek, verwijs ik je graag naar mijn blog op breiclub die zondag is verschenen. > klik hier.



Benodigde haaktechnieken:
Lossen, vasten, stokjes, halve stokjes.

Benodigdheden:
Haaknaald 8, 3 bollen Pingo dream wit en 3 bollen Pingo dream blauw.

Beschrijving:

Voor…

Boekreview: The Spring Collection

Het werd weer eens tijd voor een boekreview. En gezien de lente is begonnen, leek me het een geschikt moment om het boek "The Spring Collection" van Wendy van Delden met jullie te bekijken!


Vest haken Ik wil al een tijdje een vest haken voor mezelf. Maar aangezien ik vaak kleinere baby projecten haak, schrikt de grootte van een vest me eigenlijk altijd wat af. Maar toen kwam ik het boek van Wendy tegen! Op de cover staan een paar mooie vesten en de kreet "Keep it Simple" . Dat spreekt mij dus enorm aan!

Wendy's Home Collection The Spring Collection is Wendy's schrijfdebuut.


Wendy heeft voordat ze haar eerste boek uitbracht veel bekendheid verworven online.  Haar label Wendy's Home Collection inpireerde al duizenden haaksters. Je vindt haar online via www.wendyshomecollection.com


Keep it Simple Ik zei het al: haar keep it simple methode klinkt mij als muziek in de oren. Ik hou er ook zo van om lekker eenvoudige rijen te haken zonder te veel poespas of in…