Doorgaan naar hoofdcontent

Haaktutorial Korrelsteek

Het is al een tijdje geleden.... het opnemen van een haaktutorial.
Ik kwam op het idee nadat een gedeelte van de Mystery Cal niet helemaal uit de verf kwam zoals de bedoeling was. sterker nog, het ging he-le-maal mis.


Met wat hulp van mede-haaksters, kwam het toch nog goed.

Korrelsteek


De korrelsteek is eigenlijk een hele leuke steek om te haken, en het geeft een mooi eindresultaat. Door 2 vasten en 3 lossen te haken en dat te herhalen, komen er een soort korrels tevoorschijn (picotjes).
Deze steek wordt ook gebruikt in een blok van de Mystery Blanket in de maand oktober 2017. Ik leg hem je graag uit.



Uitleg korrelsteek


Haak een lossenketting met een aantal dat deelbaar is door 4.
Haak 1 extra losse.
Haak een toer met vasten (begin in de 2e losse van de naald)

Haak 1 keerlosse.

*Haak nu eerst in 2 steken een vaste.
Haak dan 3 lossen
Haak nu weer in 2 steken een vaste.*

Herhaal * tot je bij het eind van de rij bent.

Haak 1 keerlosse

Haak in de vasten van de vorige rij een vaste.
Sla de boogjes van 3 lossen over.
Dus alleen steeds in die 2 vasten van de vorige rij haken.

Haak 1 keerlosse

Begin weer met 2 vasten en 3 lossen etc,


Bekijk ook mijn filmpje hieronder. De steek haakte ik hier met Durable Cosy en haaknaald 5,5.


Heb je je al geabonneerd op mijn Youtube kanaal?

Maandag volgt een blog over mijn eerste maand Mystery Blanket. Hopelijk tot dan!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

Ik haakte een baby omslagdoek in de kleur lichtblauw met wit. Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd). Daarover vind je deze week ook een blog op Breiclubwaar ik ambassadeur voor ben.


Winterbaby Het idee om een baby omslagdoek te haken spookte al langer door mijn hoofd. Het is een item dat ik bij beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm.




De dekensteek Wil je weten hoe ik de omslagdoek heb gemaakt? Bekijk dan gauw de beschrijving hieronder!
De dekensteek is eigenlijk niet meer dan 1 vaste en 2 stokjes in dezelfde steek. Erg geschikt voor beginnende haaksters! Voor meer informatie over deze dekensteek, verwijs ik je graag naar mijn blog op breiclub die zondag is verschenen. > klik hier.



Benodigde haaktechnieken:
Lossen, vasten, stokjes, halve stokjes.

Benodigdheden:
Haaknaald 8, 3 bollen Pingo dream wit en 3 bollen Pingo dream blauw.

Beschrijving:

Voor…

Boekreview: The Spring Collection

Het werd weer eens tijd voor een boekreview. En gezien de lente is begonnen, leek me het een geschikt moment om het boek "The Spring Collection" van Wendy van Delden met jullie te bekijken!


Vest haken Ik wil al een tijdje een vest haken voor mezelf. Maar aangezien ik vaak kleinere baby projecten haak, schrikt de grootte van een vest me eigenlijk altijd wat af. Maar toen kwam ik het boek van Wendy tegen! Op de cover staan een paar mooie vesten en de kreet "Keep it Simple" . Dat spreekt mij dus enorm aan!

Wendy's Home Collection The Spring Collection is Wendy's schrijfdebuut.


Wendy heeft voordat ze haar eerste boek uitbracht veel bekendheid verworven online.  Haar label Wendy's Home Collection inpireerde al duizenden haaksters. Je vindt haar online via www.wendyshomecollection.com


Keep it Simple Ik zei het al: haar keep it simple methode klinkt mij als muziek in de oren. Ik hou er ook zo van om lekker eenvoudige rijen te haken zonder te veel poespas of in…