Doorgaan naar hoofdcontent

Inspiratie: haken tijdens de zomer(vakantie)

Ik ga op vakantie en ik neem mee ..... garen en een haaknaald natuurlijk! Ik scrolde door mijn tijdlijn en zette de vijf leukste haakprojectjes (met gratis patroon) op een rij om mee te nemen in m'n koffer deze zomer.
De onderstaande haakprojecten (met gratis patroon) overweeg ik deze vakantie te maken. Haak je mee?

Strandtas

http://www.ravelry.com/patterns/library/classic-beach-bag

De voorpret begint natuurlijk al voordat je vertrekt.... Deze tas kan ik alvast thuis haken. Leuk om íedere dag op mijn vakantieadres te gebruiken, want dat betekent dat het iedere dag strandweer is! Deze gestreepte strandtas vond ik op het Amerikaanse blog Little Monkeys crochet. Persoonlijk zou ik kiezen voor andere en/of meerdere kleuren. Je bekijkt het patroon hier.

Kinder/speel fotocamera



Volop foto's maken tijdens je reis? Mijn kinderen willen dan ook wel graag meedoen! Met dit zand-proof fototoestel kan ik dat gerust aan mijn klein(st)e ukje toevertrouwen. De beschrijving van de fotocamera van Studio Mojo vond ik hier .

Raket ijsje


Een heerlijk klein haakwerkje voor een middagje op een schaduwplekje. Deze vrolijk zoete waterijsjes vinden de kinderen vast erg leuk om mee te spelen. Het patroon van de raketjes van Haakbrei-n vind je hier.

Waterfles houder



Overal waar ik ga, gaat ook mijn flesje water. Helemaal in de zomer. Als je verder weinig meeneemt, heb je eigenlijk altijd één hand vol; je loop continue met je flesje rond. Om mijn handen vrij te hebben kan ik een mooi tasje haken. Er zijn heel veel patronen te vinden. Ik vond deze van AK at home de mooiste, bekijk het hier.

Wasknijper mandje


Heerlijk weer betekent ook de was heerlijk buiten hangen te drogen. Helaas is mijn wasknijper houder gesneuveld. Dit geeft me een excuus om fijn weer 'es een mandje te gaan haken.
Dit gratis patroontje van Echt Studio leek me wel wat > bekijk het hier. Ik ben inmiddels begonnen aan het mandje.
Dit mandje kun je natuurlijk ook gebruiken om je bolletjes garen in op te bergen of je babyspulletjes op je babykamer.

Ik hoop dat je geïnspireerd bent door bovenstaande ideeën. Zit er iets tussen wat je gaat haken deze zomer? En wat doe jij het liefst tijdens je vakantie?
Nu ga ik heerlijk niksen....eeuh haken, mijn vakantie is begonnen! De komende tijd ga ik het wat rustiger aan doen met alles. Fijne (haak)vakantie!

Reacties

  1. Die fotocamera! Geweldig! En dat tasje voor een waterfles is ook prachtig! Maar ik denk dat ik eerst dat raketje nog even ga maken :-) En bedankt, mijn eigen lijstje was al heel lang, haha!
    Fijne vakantie!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald