Doorgaan naar hoofdcontent

Haken voor Stichting Earlybirds Fotografie

Er bestaan heel veel goede doelen waar je voor kunt haken. Allemaal even mooi en bijzonder natuurlijk. Maar eentje springt er bij mij echt uit. En dat is Stichting Earlybirds Fotografie: een stichting die zich inzet voor prematuur geboren baby's. Voor deze blog duik ik er wat dieper in...




Wat doet de stichting Earlybirdfotografie?


Stichting Earlybirds Fotografie komt naar het ziekenhuis om ouders van premature baby's een kosteloze fotoreportage aan te bieden. De fotograaf legt met zorg, liefde en respect het te vroeg geboren kindje en hun ouders vast tijdens de dagelijkse routine.
Zo krijgen de ouders een mooie herinnering van deze bijzondere maar ook vaak heftige tijd in het ziekenhuis.



Vogeltje

De fotografen nemen een klein presentje mee voor de premature baby (en soms ook voor een ouder broertje/zusje).  Het zijn de zogeheten Earlybirdjes. Deze gehaakte vogeltjes geven kindjes een gevoel van geborgenheid en de sliertjes van de staart doen aan als een navelstreng. Hierdoor kunnen kindjes minder aan de slangetjes trekken wat natuurlijk alleen maar rust met zich mee brengt.




Haken voor de stichting

Voor je mag gaan beginnen te haken voor de stichting stuur je eerst een setje (Earlybirdje én Nicu) op ter controle. Het is van groot belang dat je niet zelf de earlybirdjes verspreidt aan deze kwetsbare doelgroep. Alles gaat per inzameling, wordt gewassen, gecontroleerd en centraal verspreid. 



Liefgehaakte Earlybird


Je vindt meer informatie over de stichting op www.stichtingearlybirdsfotografie.nl.  De gratis haakpatronen voor de birdjes én nicu's vind je op www.earlybirdsfotografie.nl/haak-een-earlybirdje/ Er is ook een intructiefilmpje beschikbaar.


Op de site zijn prachtige verhalen te lezen van ouders die al eens zo'n fotoshoot meemaakten en hoe bijzonder zij de earlybirdjes ervaren. Kortom, een prachtige stichting die veel mensen blij maakt.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

LET OP!

Het patroon voor de babyomslagdoek oftewel babycape heb ik recent herschreven. Je vindt de nieuwste versie hier >

Babycape Roan


Veel haakplezier!

Let op! Haak je voor baby's? Wees je bewust van je keuze voor goed garen (babyproof). Laat een baby er niet onder slapen! Je kraamverzorgende geeft je advies over het veilig opmaken van je babybedje en veilig slapen.

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd).

I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch.





Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier.

A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted the baby wrap with the sof…