Doorgaan naar hoofdcontent

Haken voor Stichting Earlybirds Fotografie

Er bestaan heel veel goede doelen waar je voor kunt haken. Allemaal even mooi en bijzonder natuurlijk. Maar eentje springt er bij mij echt uit. En dat is Stichting Earlybirds Fotografie: een stichting die zich inzet voor prematuur geboren baby's. Voor deze blog duik ik er wat dieper in...




Wat doet de stichting Earlybirdfotografie?


Stichting Earlybirds Fotografie komt naar het ziekenhuis om ouders van premature baby's een kosteloze fotoreportage aan te bieden. De fotograaf legt met zorg, liefde en respect het te vroeg geboren kindje en hun ouders vast tijdens de dagelijkse routine.
Zo krijgen de ouders een mooie herinnering van deze bijzondere maar ook vaak heftige tijd in het ziekenhuis.



Vogeltje

De fotografen nemen een klein presentje mee voor de premature baby (en soms ook voor een ouder broertje/zusje).  Het zijn de zogeheten Earlybirdjes. Deze gehaakte vogeltjes geven kindjes een gevoel van geborgenheid en de sliertjes van de staart doen aan als een navelstreng. Hierdoor kunnen kindjes minder aan de slangetjes trekken wat natuurlijk alleen maar rust met zich mee brengt.




Haken voor de stichting

Voor je mag gaan beginnen te haken voor de stichting stuur je eerst een setje (Earlybirdje én Nicu) op ter controle. Het is van groot belang dat je niet zelf de earlybirdjes verspreidt aan deze kwetsbare doelgroep. Alles gaat per inzameling, wordt gewassen, gecontroleerd en centraal verspreid. 



Liefgehaakte Earlybird


Je vindt meer informatie over de stichting op www.stichtingearlybirdsfotografie.nl.  De gratis haakpatronen voor de birdjes én nicu's vind je op www.earlybirdsfotografie.nl/haak-een-earlybirdje/ Er is ook een intructiefilmpje beschikbaar.


Op de site zijn prachtige verhalen te lezen van ouders die al eens zo'n fotoshoot meemaakten en hoe bijzonder zij de earlybirdjes ervaren. Kortom, een prachtige stichting die veel mensen blij maakt.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

Ik haakte een baby omslagdoek in de kleur lichtblauw met wit. Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd). Daarover vind je deze week ook een blog op Breiclubwaar ik ambassadeur voor ben.


Winterbaby Het idee om een baby omslagdoek te haken spookte al langer door mijn hoofd. Het is een item dat ik bij beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm.




De dekensteek Wil je weten hoe ik de omslagdoek heb gemaakt? Bekijk dan gauw de beschrijving hieronder!
De dekensteek is eigenlijk niet meer dan 1 vaste en 2 stokjes in dezelfde steek. Erg geschikt voor beginnende haaksters! Voor meer informatie over deze dekensteek, verwijs ik je graag naar mijn blog op breiclub die zondag is verschenen. > klik hier.



Benodigde haaktechnieken:
Lossen, vasten, stokjes, halve stokjes.

Benodigdheden:
Haaknaald 8, 3 bollen Pingo dream wit en 3 bollen Pingo dream blauw.

Beschrijving:

Voor…

Boekreview: The Spring Collection

Het werd weer eens tijd voor een boekreview. En gezien de lente is begonnen, leek me het een geschikt moment om het boek "The Spring Collection" van Wendy van Delden met jullie te bekijken!


Vest haken Ik wil al een tijdje een vest haken voor mezelf. Maar aangezien ik vaak kleinere baby projecten haak, schrikt de grootte van een vest me eigenlijk altijd wat af. Maar toen kwam ik het boek van Wendy tegen! Op de cover staan een paar mooie vesten en de kreet "Keep it Simple" . Dat spreekt mij dus enorm aan!

Wendy's Home Collection The Spring Collection is Wendy's schrijfdebuut.


Wendy heeft voordat ze haar eerste boek uitbracht veel bekendheid verworven online.  Haar label Wendy's Home Collection inpireerde al duizenden haaksters. Je vindt haar online via www.wendyshomecollection.com


Keep it Simple Ik zei het al: haar keep it simple methode klinkt mij als muziek in de oren. Ik hou er ook zo van om lekker eenvoudige rijen te haken zonder te veel poespas of in…