Doorgaan naar hoofdcontent

Steken voor de lente

Haken voor de lente in de herfst.... het klinkt wat vreemd. Toch doe ik het! Ik haak namelijk mee met de Mystery Blanket CAL van Breiclub (thema Landscape) en ik koos voor het seizoen lente. Deze kleuren vond ik het meest bij mij passen. Zoals je van me gewend ben, wordt het een deken op kinderformaat.




De start


Met (nu nog) een volle tas bollen kan ik eindelijk gaan beginnen. Na lang voorpret te hebben gehad, begon ik de tweede week van oktober met het eerste gedeelte van het patroon. De blokken 1, 2 en 3 die je voor de kleine lente deken haakt deze maand zijn prachtig! Zowel het garen als de steken zijn mij erg bevallen. Ik vertel je graag iets over twee nieuwe steken die ik leerde.


Lussensteek

Het lapje waar ik mee startte mocht ik haken met Lana Grossa Bingo. De lussensteek was nieuw voor mij. Het deed me wat denken aan mijn badmat van de HEMA ;-) en zelfs mijn driejarige dochter vond dat 😊😊. Een 'hoogpolig' lapje dus. Wat een heel mooi effect zal dat straks hebben als dit wordt bevestigd in het geheel!



Korrelsteek

Van blok 3 bakte ik eerst niet zoveel. Sterker nog, het ging eigenlijk helemaal mis. Na wat advies van mijn mede-haaksters is het toch gelukt. Om anderen te laten zien hoe leuk deze steek eigenlijk is, besloot ik het te filmen. Het resultaat vind je in een nieuwe haaktutorial op mijn youtube kanaal. Heb je je al geabonneerd?



Resultaat maand 1

De lapjes horen 20 bij 20 cm te worden, ze werden helaas niet allemaal even groot.


Gelukkig heb ik een opspanner, dus komt het toch nog goed.



Op naar maand 2; in november komt het volgende patroon online. Ik kan niet wachten!

Tip! Kijk ook op de blogs van de vier andere ambassadeurs van Breiclub, zij haken of breien de andere seizoenen en bloggen er over. Je vindt ze hier:








Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald