Doorgaan naar hoofdcontent

Product review: Organicon

In 21 pastel kleuren is dit biologische katoen recent verschenen. Het is een speciaal product want het zachte katoen is biologisch! Voor baby producten die ik vaak haak is katoen natuurlijk perfect. Maar dit duurzaam geproduceerde en veganistisch vriendelijke garen Organicon is ook nog eens goed voor onze planeet! Het heeft alle juiste certificaten om er babyproducten van te maken.
Laat ik gauw verder gaan op mijn ontdekkingstocht.

Het Wolwinkeltje
Ik kocht het Organicon garen in Het Wolwinkeltje in Drachten. Ik genoot van een uitzonderlijk/zeldzaam shoppingmiddagje in mijn eentje tijdens de schoolvakantie en toen kwam ik dus deze geweldige winkel tegen. Wat een lust voor het oog. Binnen was het echt 'yarnheaven! Als je in de buurt bent zou ik je zeker aanraden langs te gaan.




Looks
Het Scheepjes Organicon-garen assortiment bestaat uit frisse pastelkleuren inclusief een selectie van neutrale basiskleuren. Echt helemaal in mijn straatje. Het heeft een lichte glans, niet zoals het katoen dat ik al kende. Het dunne draadje ziet er daardoor aaibaar uit. Laat ik gauw voelen of dat ook echt zo is.





Feel
Ja! Het is echt superzacht. De draad is gedraaid dus splijten zal het niet zo gauw. Het voelt heerlijk in mijn handen! Dat komt natuurlijk door die uitzonderlijk zachte vezel waar Scheepjes over vertelt op haar website.



Kleuren
Organicon is verkrijgbaar in 21 pastel kleuren. Alhoewel, de geel en oranje knallen er wel echt uit. De kleuren hebben zoals gewoonlijk weer erg mooie namen. Wat dacht je van Oxygen, Apple Blossom of Glacier? Bekijk het hele assortiment hier.




Wat de fabrikant zegt

"Met dit garen dragen we een steentje bij aan een betere wereld. Scheepjes Organicon is namelijk een milieubewust en veganistisch vriendelijk garen, dat duurzaam geproduceerd is. Door bij het produceren het gebruik van hulpbronnen te verminderen en het promoten van bewust geproduceerde producten probeert Scheepjes een verschil te maken in de handwerkwereld."

Gemaakt van 100% zacht biologisch katoen draagt dit garen bij aan de wereldwijde trend van het kiezen voor bewuste productiemethoden. Het biologisch verbouwen kent niet alleen voordelen voor de waterkwaliteit, vruchtbaarheid van het land en energieverbruik. "



Ideeën / WIP
Tja, het is wel duidelijk dat ik iets wil maken met dit 'white-label' garen. Ik ga voor een patroontje dat speciaal is ontworpen voor Organicon door de geweldige Joke Postma. Het is een baby rammelaar en het toeval wil dat ik dus binnenkort weer op kraamvisite ga bij een collega. Dat haakt zoveel leuker, dat je weet voor wie je iets maakt! Volg me op social media voor de voortgang en het eindresultaat.


De babyrammelaar is in de vorm van een ijsje. Is het niet schattig? Je vindt het patroon als gedrukt boekje in jouw garenwinkel. Het heet YARN The Afterparty "Ice Cream rattle" Op Ravelry vind je het hier.


Wat vind jij... is Organicon niet een schot in de roos? Scheepjes heeft een geweldige zet gedaan als je het mij vraagt!

Hieronder vind je nog enkele specificaties van het garen:

Samenstelling: 100% zacht biologisch katoen
Naalddikte: 3.0 mm
Garendikte: Fingering
Bal gewicht: 50 gram
Looplengte: 170 meter
Stekenverhouding: 10 x 10 cm = 28 st x 40 nld
Verkoop advies prijs per bol : € 3,10

 


Meer info vind je op www.scheepjes.com


Reacties

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald