Doorgaan naar hoofdcontent

Coming soon.... Merope

The seventh volume of the Seven sisters will be published on may 6th, Is this the last part? No! Lucinda announced last week there will be an eight book!

Op 6 mei verschijnt het zevende deel van de Zeven Zussen boekenserie. Het laatste deel? Nee! Lucinda kondigde afgelopen week aan dat er nog een achtste boek verschijnt!

Merope

In this 7th book the six sisters go looking for their missing sister Merope. I can't wait to find out what she'll be like and where they will find her! There are beautifull storylines in the whole series and there are so many conspiracy theories online. One of them states that Pa Salt has not died after all .... I'm really curious to find out the ending, and maybe the unravelling of great secrets.

In het zevende boek gaan de zes zussen op zoek naar de ontbrekende zus: Merope. Ik ben zo ontzettend benieuwd naar haar en hoe en waar ze haar vinden! In de hele serie zitten mooie verhaallijnen en online vind je zoveel complottheorieën. Zo zou Pa Salt helemaal nog niet overleden zijn... Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe het afloopt en of er grote geheimen ontrafeld worden.

Photo: Fryskfoto

Pattern 7 

Akkelien and I are designing a pattern for part 7 to finish the 7sisters blanket. We don't know yet when the 7th part of the crochet and knitting pattern will be published. Apart from the creative process, the pattern also must be tested. Then the pattern must be optimilised and translated. So please be patient! And believe me: Akkelien (of the Breimeisjes) and I can't wait to start reading and start designing!

Ook voor Merope ontwerpen Akkelien en ik een gedeelte om de 7zussendeken helemaal mee af te maken. Wanneer het 7e deel van de haak-en breidekens verschijnt is nog onbekend. Het ontwerpen kost naast het creatieve proces ook nog testtijd. Dan het patroon nog optimaliseren en (laten) vertalen. Het is nog even geduld hebben dus, maar geloof me: Akkelien (van de Breimeisjes) en ik kunnen niet wachten! Zowel niet om het boek te lezen als te beginnen met het ontwerpen van het laatste deel van de 7zussen deken!

Last part

As has been revealed, the Missing sister is not the last book. But Merope IS the last part of the 7 sisters blanket. By the way, did you know that the whole series will be made into a film? I can't wait to watch the whole series, wrapped in my own crocheted 7 sisters blanket! But sometimes your own vision of the locations and personalities is overshadowed by the film version. Will you watch it?

Zoals dus bekend is geworden, is "de Zevende zus" niet het laatste boek. Maar Merope is wel het laatste deel van de 7zussen deken. Wist jij trouwens dat de gehele boekenserie verfilmd wordt. Ik kan niet wachten om de serie te kijken onder mijn eigen gehaakte 7 zussen deken. Alhoewel je soms door een verfilming te kijken, je eigen invulling van de locatie en de personen overschaduwd. Ga jij kijken?

Photo: Fryskfoto

Buying the patterns

Did you knit or crochet parts 1-6? You'll get an email as soon as part 7 is available for purchase.
Didn't you knit or crochet parts 1-6, but are interested now?
The patterns are available in Dutch, English and German.

Heb jij deel 1 tot en met 6 gehaakt of gebreid? Je ontvangt dan een mail zodra het 7e deel verkrijgbaar is.
Heb jij deel 1 tot en met 6 nog niet gehaakt of gebreid en ben je nu geïnteresseerd geraakt?
Klik dan hier voor meer informatie over de gehaakte versie.
Klik hier voor meer informatie over de gebreide versie.
De patronen zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits.


Photo: Fryskfoto


Reacties

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald