Doorgaan naar hoofdcontent

Strikjes haken (bows)


Voor mijn dochtertje van drie haakte ik al enkele keren kleding items. Ze staan haar superschattig.  Ik haakte een stuk of wat poncho’s en een half jaar terug een boho vestje van @creachick. Ik kreeg er meerdere complimenten over en dat is altijd leuk natuurlijk. Nu ben ik aan de haak geslagen met een paar haarstrikjes.


















Los en wild haar
D'r haarelastiekjes blijven nooit lang zitten. Ze trekt ze er steeds uit (herkenbaar?). Nu haar haar wat langer wordt, is dat niet echt een fraai gezicht ;-) Hopelijk wil ze de strikken wel in en laat ze ze met rust.

Ik haakte op een avond tijdens het kijken naar The Voice Kids drie kleurvarianten strikken. Ik houd van simpele patronen, zodat ik ondertussen de televisie kan volgen of kan telefoneren. Deze strikjes bestaan alleen uit vasten en halve vasten. It doesn't get any easier :-)

Met een elastiekenbandje rondom mijn dochters hoofd kan ik haar gezichtje weer zien en zit de pindakaas en appelstroop niet meer in d’r haar geplakt (lang leve de conditioner). Ik ben er blij mee... nu zij nog!





Beschrijving
Met haaknaald 4,5 haakte ik 36 lossen en maakte deze vast met een halve vaste. Ik haakte vervolgens 12 rijen vasten (14 kan ook), en haakte steeds in het achterste lusje.. Het strikje maakte ik door een stukje garen in het midden te knopen. Bevestigd aan een elastieken band.
Easy peasy!


Heb jij wel eens iets voor je (klein)kinderen gehaakt?


 

Reacties

  1. Erg leuk! Wat een mooi effect, hé, door alleen in de achterste lussen te haken!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ja ik vind het een leuk effect. Weer eens wat anders.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

Ik haakte een baby omslagdoek in de kleur lichtblauw met wit. Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd). Daarover vind je deze week ook een blog op Breiclubwaar ik ambassadeur voor ben.


Winterbaby Het idee om een baby omslagdoek te haken spookte al langer door mijn hoofd. Het is een item dat ik bij beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm.




De dekensteek Wil je weten hoe ik de omslagdoek heb gemaakt? Bekijk dan gauw de beschrijving hieronder!
De dekensteek is eigenlijk niet meer dan 1 vaste en 2 stokjes in dezelfde steek. Erg geschikt voor beginnende haaksters! Voor meer informatie over deze dekensteek, verwijs ik je graag naar mijn blog op breiclub die zondag is verschenen. > klik hier.



Benodigde haaktechnieken:
Lossen, vasten, stokjes, halve stokjes.

Benodigdheden:
Haaknaald 8, 3 bollen Pingo dream wit en 3 bollen Pingo dream blauw.

Beschrijving:

Voor…

Boekreview: The Spring Collection

Het werd weer eens tijd voor een boekreview. En gezien de lente is begonnen, leek me het een geschikt moment om het boek "The Spring Collection" van Wendy van Delden met jullie te bekijken!


Vest haken Ik wil al een tijdje een vest haken voor mezelf. Maar aangezien ik vaak kleinere baby projecten haak, schrikt de grootte van een vest me eigenlijk altijd wat af. Maar toen kwam ik het boek van Wendy tegen! Op de cover staan een paar mooie vesten en de kreet "Keep it Simple" . Dat spreekt mij dus enorm aan!

Wendy's Home Collection The Spring Collection is Wendy's schrijfdebuut.


Wendy heeft voordat ze haar eerste boek uitbracht veel bekendheid verworven online.  Haar label Wendy's Home Collection inpireerde al duizenden haaksters. Je vindt haar online via www.wendyshomecollection.com


Keep it Simple Ik zei het al: haar keep it simple methode klinkt mij als muziek in de oren. Ik hou er ook zo van om lekker eenvoudige rijen te haken zonder te veel poespas of in…