Doorgaan naar hoofdcontent

Inspiratie: haken tijdens de zomer(vakantie)

Ik ga op vakantie en ik neem mee ..... garen en een haaknaald natuurlijk! Ik scrolde door mijn tijdlijn en zette de vijf leukste haakprojectjes (met gratis patroon) op een rij om mee te nemen in m'n koffer deze zomer.
De onderstaande haakprojecten (met gratis patroon) overweeg ik deze vakantie te maken. Haak je mee?

Strandtas

http://www.ravelry.com/patterns/library/classic-beach-bag

De voorpret begint natuurlijk al voordat je vertrekt.... Deze tas kan ik alvast thuis haken. Leuk om íedere dag op mijn vakantieadres te gebruiken, want dat betekent dat het iedere dag strandweer is! Deze gestreepte strandtas vond ik op het Amerikaanse blog Little Monkeys crochet. Persoonlijk zou ik kiezen voor andere en/of meerdere kleuren. Je bekijkt het patroon hier.

Kinder/speel fotocamera



Volop foto's maken tijdens je reis? Mijn kinderen willen dan ook wel graag meedoen! Met dit zand-proof fototoestel kan ik dat gerust aan mijn klein(st)e ukje toevertrouwen. De beschrijving van de fotocamera van Studio Mojo vond ik hier .

Raket ijsje


Een heerlijk klein haakwerkje voor een middagje op een schaduwplekje. Deze vrolijk zoete waterijsjes vinden de kinderen vast erg leuk om mee te spelen. Het patroon van de raketjes van Haakbrei-n vind je hier.

Waterfles houder



Overal waar ik ga, gaat ook mijn flesje water. Helemaal in de zomer. Als je verder weinig meeneemt, heb je eigenlijk altijd één hand vol; je loop continue met je flesje rond. Om mijn handen vrij te hebben kan ik een mooi tasje haken. Er zijn heel veel patronen te vinden. Ik vond deze van AK at home de mooiste, bekijk het hier.

Wasknijper mandje


Heerlijk weer betekent ook de was heerlijk buiten hangen te drogen. Helaas is mijn wasknijper houder gesneuveld. Dit geeft me een excuus om fijn weer 'es een mandje te gaan haken.
Dit gratis patroontje van Echt Studio leek me wel wat > bekijk het hier. Ik ben inmiddels begonnen aan het mandje.
Dit mandje kun je natuurlijk ook gebruiken om je bolletjes garen in op te bergen of je babyspulletjes op je babykamer.

Ik hoop dat je geïnspireerd bent door bovenstaande ideeën. Zit er iets tussen wat je gaat haken deze zomer? En wat doe jij het liefst tijdens je vakantie?
Nu ga ik heerlijk niksen....eeuh haken, mijn vakantie is begonnen! De komende tijd ga ik het wat rustiger aan doen met alles. Fijne (haak)vakantie!

Reacties

  1. Die fotocamera! Geweldig! En dat tasje voor een waterfles is ook prachtig! Maar ik denk dat ik eerst dat raketje nog even ga maken :-) En bedankt, mijn eigen lijstje was al heel lang, haha!
    Fijne vakantie!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

Ik haakte een baby omslagdoek in de kleur lichtblauw met wit. Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd). Daarover vind je deze week ook een blog op Breiclubwaar ik ambassadeur voor ben.


Winterbaby Het idee om een baby omslagdoek te haken spookte al langer door mijn hoofd. Het is een item dat ik bij beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm.




De dekensteek Wil je weten hoe ik de omslagdoek heb gemaakt? Bekijk dan gauw de beschrijving hieronder!
De dekensteek is eigenlijk niet meer dan 1 vaste en 2 stokjes in dezelfde steek. Erg geschikt voor beginnende haaksters! Voor meer informatie over deze dekensteek, verwijs ik je graag naar mijn blog op breiclub die zondag is verschenen. > klik hier.



Benodigde haaktechnieken:
Lossen, vasten, stokjes, halve stokjes.

Benodigdheden:
Haaknaald 8, 3 bollen Pingo dream wit en 3 bollen Pingo dream blauw.

Beschrijving:

Voor…

Boekreview: The Spring Collection

Het werd weer eens tijd voor een boekreview. En gezien de lente is begonnen, leek me het een geschikt moment om het boek "The Spring Collection" van Wendy van Delden met jullie te bekijken!


Vest haken Ik wil al een tijdje een vest haken voor mezelf. Maar aangezien ik vaak kleinere baby projecten haak, schrikt de grootte van een vest me eigenlijk altijd wat af. Maar toen kwam ik het boek van Wendy tegen! Op de cover staan een paar mooie vesten en de kreet "Keep it Simple" . Dat spreekt mij dus enorm aan!

Wendy's Home Collection The Spring Collection is Wendy's schrijfdebuut.


Wendy heeft voordat ze haar eerste boek uitbracht veel bekendheid verworven online.  Haar label Wendy's Home Collection inpireerde al duizenden haaksters. Je vindt haar online via www.wendyshomecollection.com


Keep it Simple Ik zei het al: haar keep it simple methode klinkt mij als muziek in de oren. Ik hou er ook zo van om lekker eenvoudige rijen te haken zonder te veel poespas of in…