Doorgaan naar hoofdcontent

Release date Merope

Ik ben blij om aan te kondigen dat het zevende deel van het haakpatroon van de 7zussen deken op 10 november a.s. wordt gepubliceerd!

I'm happy to announce that the 7th part of the crochet pattern for the 7sisters blanket will be published on november 10th!

                                                                foto: Fryskfoto

Op 6 mei verscheen het zevende deel van de Zeven Zussen boekenserie. En in juni.... ja in juni kwam het nieuws dat ons allemaal diep raakte... Vrij weinig mensen waren op de hoogte van de ziekte van schrijfster Lucinda Riley en daarom kwam haar dood voor velen als een schok.

The 7th part of the 7 sisters book series was published on may 6th. And in june... yes, in june came the news that touched us all deeply... Not many people knew about Lucinda Riley's illness, so her death came as a shock to many. 

Het ontwerpen van het zevende deel van de deken kon pas beginnen nadat ik het boek uit had gelezen. En dat duurde deze keer wat langer! Ook had ik minder inspiratie of 'creatieve flow' deze keer. Omdat het zo triest was wat er was gebeurd, omdat ik niet in het verhaal kwam, omdat het het laatste deel van de deken zou zijn? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat Akkelien en ik beide hadden gehoopt eerder met dit deel te komen dan nu. Maar soms lopen dingen zoals ze lopen én zeiden Akkelien en ik tegen elkaar: een broedende kip moet je niet storen ;-)

Maar goed nieuws: het is gelukt en nu is het dan eindelijk zo ver!

I could not start designing the 7th part of the blanket before I'd finished the book. And that took a little longer this time! Also I had less inspiration, or creative flow, this time. Because it was so sad what happened, because I could not get "into" the story, because it would be the last part of the blanket? I don't know.



I do know that both Akkelien and I had hoped to bring out this part sooner. But sometimes things will go as they will, and Akkelien and I said to one another: don't disturb a brooding hen. Anyhow, good news: it is finally done! 

Merope

In het zevende boek gaan de zes zussen op zoek naar de ontbrekende zus: Merope. Het leuke aan het boek vond ik dat de zussen elkaar opzoeken en echt samen de zoektocht aan gaan. Ook lees je hoe het de zussen nu vergaat nu hun eigen geschiedenis bekend is geworden. 
Het verhaal van de zevende zus speelt zich af in Ierland. De Ierse steek is daarom gekozen voor het laatste deel van de deken.

Ook al is er een achtste boek afgekondigd, Merope is het laatste deel van de zeven zussen haakdeken.

Merope
In the 7th book, the 6 sisters start looking for their missing sister Merope. I especially liked that the sisters go looking for one another and start their search really together. One also finds out what happened to the sisters now that their own histories became known.

The story of the 7th sister plays out in Ireland. Thats' why I chose the Irish stitch for the blankets' last part.

Even though an eighth book is announced, Merope is the last part of the 7sisters crochet blanket.

                                            De gehaakte (l) én de gebreide versie (r) samen Foto: Fryskfoto
                                             The crocheted ánd knitted blanket together Photo: Fryskfoto

Patroon 7 en benodigd materiaal

Het patroon is vanaf 10 november  verkrijgbaar als los patroon op Ravelry voor 1,- euro excl. BTW. 
Maar voor mensen die de gehele deken nog willen haken wordt er ook een nieuw bestand toegevoegd op Ravelry: 7zussendeken haken compleet
Het patroon is uitgebreid getest en weer vertaald naar het Engels en Duits.
Voor het haken van deel 7 en rand heb je 3 bollen Scheepjes Soft Fun nodig, of 1 bol Colour Crafter in kleur A.

Pattern 7 and needed material

The pattern will be available on Ravelry as a single pattern for €1.- from the 10th of november.

But for those who want to crochet the whole blanket. a new file will be added to Ravelry that day too: the complete 7 sisters blanket. The pattern has been extensively tested and translated into English and German. 
To crochet part 7 you will need 3 balls of Scheepjes Soft Fun, or alternatevely 1 ball of Colour Crafter in colour A.

Dankwoord
Ik ben jullie zo dankbaar voor alle positieve woorden en berichten! Het is leuk om een deken te ontwerpen ondanks het vele werk en nakijkwerk. Maar door de blije reacties is het een heel mooie ervaring die ik zeker niet had willen missen, bedankt!

Thank you
I'm so grateful to you all for all the positive feedback! It is nice to design a blanket even if it's a lot of work and checking.

But because of all the nice reactions it's been an experience I certainly would not have missed. Thanks!

 

Wil jij liever informatie over de gebreide versie van de 7zussen deken?

Klik hier voor meer informatie over de gebreide versie.

Ook deze patronen zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits.

Would you rather have information about the knitted version of the 7sisters blanket? Click here.
These patterns are also available in Dutch, English and German.

Photo: Fryskfoto

Reacties

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald