Doorgaan naar hoofdcontent

Product review: Scheepjes Metropolis

Scheepjes is altijd in voor wat nieuws: regelmatig brengen ze nieuwe garen op de markt. Ik word daar echt ontzettend blij van! Het levert soms wel wat keuzestress op, maar dat neem ik maar voor lief 😁
Eén van het nieuwste Scheepjes garen is Metropolis, ik zag het voor het eerst op de Knit en Knot beurs in Tilburg in April en in dit blog vertel ik je er graag wat meer over.


Look
Metropolis ziet er uit als dun acryl maar schijn bedriegt want dit 'fingering' garen bestaat voor 75% uit Merino en 25% uit Nylon wat het supersterk maakt. Het is sokkengaren maar kan voor zeker meer dan dat gebruikt worden. In de draad zit een heel subtiele kleurglans waardoor het een handgeverfde look krijgt. Je ziet het op eerste oog niet maar als je goed kijkt en er mee werkt, komt dit wel echt heel mooi tot uiting.
Feel
Het voelt heerlijk zacht als je de bol vastpakt. Tijd om er eens mee te werken. Ik haakte met de aanbevolen naalddikte 3.0 een proeflapje, het werd een granny square. De draad glijdt soepel over de naald en de steken worden prachtig door het soepel vallende materiaal.



Kleuren
Metropolis is verkrijgbaar in 80 uni kleuren die vernoemd zijn naar diverse wereldsteden. Wat dacht je van Vancouver, Canberra, Istanbul of Dehli? Ik mocht werken met de mooie blauwtinten: Kabul en Ulsan. Ik moest stiekem even opzoeken waar die laatste stad ligt (oops, mijn topografiekennis is niet wat het geweest is).
   
foto: Scheepjes


Wat de fabrikant zegt
Scheepjes zegt het volgende over Metropolis garen:
"In het drukke, moderne leven met veel afleidingen, hebben we allemaal tijd voor onszelf nodig om tot rust te komen, te genieten en natuurlijk te handwerken. Metropolis weerspiegelt de levendige kleuren van een moderne wereldstad, met een licht gemêleerd effect dat je doet denken aan stedelijk verval. Of je nu handwerkt in een stads appartement of in een druk stadscafé: Metropolis is je beste vriend."
 Ik denk dat Metropolis en ik ook echt wel beste vriendjes kunnen worden! 😀

Ideëen
Wat zal ik eens maken met dit heerlijke garen? Ik heb al zat ideëen voor het haken van wat nieuwe newborn fotoprops. Ik houd je uiteraard op de hoogte!



Metropolis garen is zeker een aanrader! Het is verkrijgbaar bij de meeste handwerkwinkels voor 6,95
Hieronder vind je de overige specificaties:

Samenstelling 75% Merino extra fine x 25% Nylon
Naalddikte 2,5-3,0
Garendikte fingering
Verkrijgbaar in 80 kleuren
Gewicht 50 gram
Looplengte 200 meter
Stekenverhouding 29 st x 45 nld = 10 x 10 cm met 2,50 nld
Wasbaar op 40% graden

Kijk voor meer info op www.scheepjes.com






















Reacties

  1. Ulsan is inderdaad een hele mooie kleur. Maar Philadelphia vind ik zelf ook heel gaaf. Hop daar snel mee aan de slag te kunnen, maar dan moet de pijn in mijn nek en schouder eerst wel weg zijn... (whiplash na een ongeval op 5 april) Kan dus wel even duren....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Babyslofjes Arnbjörn

Niets is schattiger dan babyvoetjes van pasgeboren mensjes. Het leukste kleding item vind ik dan ook babysokjes of slofjes. Ik heb het al vaak als kraamkadootje gehaakt. Nu heb ik het patroon een keer opgeschreven zodat ik het met jullie kan delen. Benodigdheden Phildar Aviso (60% katoen, 40% acryl, 50 gr/68 m) Kleur A: 0117 Horizon x 1 bol Kleur B: 1225 Blanc x 1 bol Haaknaald 4,5 Maasnaald Garensnijder of schaar evt knoopje Afmetingen Zoolafmeting: 11,5 cm  (0 - 3 mnd) Afkortingen s = steek l= losse hv= halve vaste v= vaste hst= halve stokje ST= stokje t = toer sh= samen haken Benodigde haaktechnieken De slofjes worden in principe met halve stokjes gehaakt, maar sommige toeren haak je ook vasten en/of stokjes. (Zie patroon). Opmerkingen Ik heb met twee kleuren gewerkt, je kunt natuurlijk ook het gehele slofje in één kleur maken. Afwerking Werk je draadjes van het slofje meteen weg, dit is lastiger zodra het slofje klaar is. Eventueel naai je aan de

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek  (ook wel blanket   stitch genoemd). I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch . Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier . A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted t

Knuffeldoekje Fee

Wat is er schattiger dan een knuffeldoekje kado te doen aan een pasgeboren baby? Hieronder vind je het gratis patroon voor Knuffeldoekje Fee! Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie! Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee, vandaar de naam Fee. Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de volledig uitgeschreven beschrijving hieronder! Wil je liever een printvriendelijke pdf? Tegen een kleine vergoeding kun je het downloaden vanaf Ravelry. klik hier. Benodigde haaktechnieken:  Magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten. Benodigdheden:  Scheepjes Softfun - kleurnummer 2514 - 1 bol (kleur A) Scheepjes Softfun - kleurnummer 2653 - minder dan een halve bol (kleur B) haaknaald 4,5 Oude panty Kussenvulling Naald