Doorgaan naar hoofdcontent

Newborn fotoprops haken

Toen ik begon met haken, ruim twee jaar terug, wilde ik kleertjes haken voor mijn dochtertje. Ik zag meerdere fotoshoots voorbij komen met newborn baby's en vond de mutsjes en pakjes altijd zo ontzettend lief en schattig.

newborn fotoprops

Helaas kon ik voor mijn dochtertje niet het mutsje vinden dat ik wilde, en besloot ik zelf te gaan haken. Jammergenoeg leerde ik het net niet op tijd om het voor haar newborn shoot klaar te hebben. Voor latere shoots zijn wel mijn newborn fotoprops gebruikt.

Nancy van Grotenhuisfotografie en Kirsten Blok Fotografie hebben mijn kleertjes meerdere keren gebruikt bij hun newborn fotoshoots. Hieronder vind je enkele van hun prachtige foto's!

Mutsjes

Het haken van een mutsje is iedere keer weer zo leuk om te doen. Het uitzoeken van het juiste garen, het zien ontstaan van een klein popperig hoofddeksel. Eigenlijk werk ik voor de mutsjes niet met een patroon. Het mutsje zit in mijn hoofd en dan ga ik aan de slag.

newborn photoprops



Broekjes

newbornVoor de broekjes heb ik alleen een keer de taille gemeten van een broekje in maatje 56. Daarna ben ik aan de slag gegaan met in mijn hoofd een 'onderbroekje'.  De broekjes oftwel 'newborn pants' staan leuk voor jongetjes. Ik haak steeds andere modellen, geen één is hetzelfde. Net als de kindjes, ieder uniek.
Voor een pasgeboren meisje haakte ik eens een tuinbroekje.
newborn-dungarees

Het is ontzettend leuk als ik na het toezenden van kleertjes een foto toegestuurd krijg van het eindresultaat. Helaas gebeurt dat niet zo vaak; aangezien steeds minder ouders foto's willen delen op sociale media (wat ik ook begrijp). Nancy en Kirsten (en de ouders), bedankt voor het delen!


Reacties

  1. Schattige foto's! En ja, dat is vast heel leuk, als je het eindresultaat te zien krijgt, dan snap ik wel!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Knuffeldoekje Fee

Wat zal ik eens met deze zachte restjes roze garen doen? Dat vroeg ik me laatst dus af. Toen kwam ik ineens op het idee om er een knuffeldoekje mee te haken!


Natuurlijk zijn er genoeg patronen te vinden en te koop van knuffelpopjes. Maar ik wilde eigenlijk mijn eigen draai eraan geven. Zelf wat uitproberen. En dit is het geworden, ik deel het graag met jullie!


Het knuffeldoekje bestaat uit een stervormige doek met een hoofdje die een klein mutsje draagt. Het heeft wel wat weg van een kleine fee al zeg ik het zelf.



Wil je weten hoe ik het maakte? Lees dan de beschrijving hieronder!

Benodigde haaktechnieken: 

magische ring, lossen, stokjes, vasten, halve vasten.

Benodigdheden: 

haaknaald 4,5, 1 bol SoftFun kleur A en halve bol SoftFun kleur B
oude panty, kussenvulling, naald en draad voor afhechten panty.



Beschrijving:
De ster haak je als eerst met kleur A

Toer 1: Haak een magische ring
Toer 2: Haak 20 stokjes in de ring en sluit de ring met een halve vaste
Toer 3: Haak 1 losse en 1 vaste i…

Baby omslagdoek

LET OP!

Het patroon voor de babyomslagdoek oftewel babycape heb ik recent herschreven. Je vindt de nieuwste versie hier >

Babycape Roan


Veel haakplezier!

Let op! Haak je voor baby's? Wees je bewust van je keuze voor goed garen (babyproof). Laat een baby er niet onder slapen! Je kraamverzorgende geeft je advies over het veilig opmaken van je babybedje en veilig slapen.

Babycape Roan

Ik haakte een babycape als kraamkado. Omdat de baby nu geboren is, deel ik graag de foto's én het gratis patroon met je! Ik gebruikte de dekensteek (ook wel blanketstitch genoemd).

I crocheted a babycape as a maternity gift. Since the baby is  now  born, I'd like to share the photo's and the free crochet pattern of this wrap blanket. I used the blanket stitch.





Een babycape, of baby omslagdoek is een item dat ik bij mijn beide kinderen zoveel gebruikt heb, mede omdat ze beide in de winter geboren zijn! Ideaal tijdens het voeden en het knuffelen. Het houdt je kindje lekker warm. Ik haakte het met het heerlijk zachte Softfun garen, waar ik eerder ook al een babyhoodie mee haakte. Bekijk hem hier.

A babycape, or cover cloth, is an item I used a lot on both my childeren. The main reason is because they were both born in winter, but also 'cause i'd like to wrap them during feeding and cuddling. It keeps your baby comfortable and warm. I crocheted the baby wrap with the sof…